هدف گذاری

چند روز قبل با یکی از مراجعینمان خانم «ق» راجع به هدف‌گذاری صحبت می‌کردم که ایشان مثال‌های بیشتری می‌خواستند تا برای هدف‌گذاری چه در حیطه کاهش وزن و چه در سایر وجوه زندگی مهارت بیشتری کسب کنند. به ایشان پیشنهاد دادم به عنوان مثال روی یک برگه کاغذ بنویسند امروز می‌خواهم ۳ ساعت شاد باشم یا امروز تا غروب آفتاب در هر شرایطی لبخند خواهم زد یا یک فصل از کتابی را که مدت‌هاست خریده‌ام و فرصت نکرده‌ام حتی به جلدش نگاه کنم، می‌خوانم.
در مراجعۀ بعدی، خانم «ق» به من گفتند که برای این هفته‌شان یک روز را روز لبخند تعیین کرده‌اند به اضافۀ خواندن دو فصل از کتاب موردعلاقه‌شان.

برای دستیابی به هدف‌های بزرگ می‌توانیم قدم به قدم پیش برویم و از هدف‌های کوچک‌تر شروع کنیم. شما هم می‌توانید همین حالا هدف‌های کوچکی را در مسیر کاهش وزنتان برای خود مشخص کنید.

روانشناس سیبیتا | www.sibita.com

/ 0 نظر / 20 بازدید