میان‌وعده خوشمزه و متنوع

میان‌وعده خوشمزه و متنوع

در میان‌وعده‌ها به جز میوه‌ها که مثال بارزی است از میان‌وعده‌ای که بیشتر مراجعین در برنامه‌هایشان دارند چه چیزهای دیگری هم می‌شود مصرف کرد؟
بازهم بشقاب سالم و ترکیباتش را به یاد بیاورید؛ نان و غلات، پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات.
خب مثلا با میوه‌ها چه می‌شود کرد؟ به طور مثال می‌توانید ماست را با میوه‌ها ترکیب کنید، میوه‌ها را با شیر ترکیب کنید، گاهی وقت‌ها آن‌ها را کباب کنید یا بپزید و همراه دارچین استفاده کنید.
از ذرت بو داده که مربوط به گروه نان و غلات است استفاده کنید که به‌خاطر داشتن فیبر بالا قدرت سیرکنندگی زیادی دارد.
آجیل سویا این دانه معجره آسا را فراموش نکنید! قدرت سیرکنندگی بالایی دارد و مانع از پوکی استخوان می‌شود. علاوه برآن محصولاتی نظیر شیر، ماست و توفو هم از آن بدست می‌آید که می‌تواند برای کسانی که لبنیات را دوست ندارند مفید باشد.
خشکبار هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد مخصوصا برای کسانی که کم‌خونی دارند، خشکباری مثل برگه آلو و زردآلو، آجیل خام مثل بادام و پسته می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
فراموش نکنید به میان‌وعده‌هایتان تنوع بدهید و از همه گروه‌های غذایی استفاده کنید، منظم خوردن را تمرین کنید تا بتوانید گرسنگی خود را در وعده‌های اصلی کنترل کنید.

کارشناس تغذیه سیبیتا | www.sibita.com

/ 0 نظر / 6 بازدید